گروه حوزه و دانشگاه خبرگزاری مهر با توجه به انتخابات ریاست جمهوری و نقش دانشگاهیان در فضای انتخابات قصد دارد تا زمان برگزاری انتخابات هر روز به بازخوانی و بررسی اظهارات کاندیداها درباره دانشگاه و دانشجو و مطالبات دانشجویان از آنها بپردازد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدی نژاد، محسن رضایی، مهدی کروبی، میرحسین موسوی  که به ترتیب حروف الفبا در این گزارش به بررسی سخنرانیهای آنها درباره دانشگاه و دانشجو پرداخته شده از مطرح ترین کاندیداهایی هستند که یا خود و یا حامیان آنها در دانشگاهها نشستهای انتخاباتی برگزار کرده اند.

کاندیداها

احمدی نژاد

احمدی نژاد دیدار انتخاباتی در دانشگاه نداشت.

محسن رضایی

محسن رضایی دیدار انتخاباتی در دانشگاه نداشت.

مهدی کروبی 

مهدی کروبی دیدار انتخاباتی در دانشگاه نداشت.

میرحسین موسوی

میر حسین موسوی در دانشگاه زنجان گفت: من در زمان انقلاب فرهنگی هیچ مسئولیتی نداشتم و هنوز نخست وزیر هم نشده بودم اما در آن دوران با توجه به شرایط کشور و دستور حضرت امام افرادی چون شهید باهنر، شمس آل احمد، سروش و تعدادی دیگر مامور این مسئله شدند.

وی در واکنش به سئوال دانشجویان در این زمینه تاکید کرد: سئوالات شما به عنوان یک دانشجو باید دقیق و مبتنی بر واقعیات تاریخی باشد اما به هر صورت من واقعا ارتباط موضوع انقلاب فرهنگی با خودم را حس نکردم و در این باره هیچ سند و مدرکی هم وجود ندارد.

نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از دانشجویان خواست تا با مطالعه دقیق تاریخ انقلاب با کتابها و نوشته های حضرت امام (ره) شخصیت ایشان را معرفی کنند.

حامیان کاندیداهای ریاست جمهوری در دانشگاهها

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین و علیرضا زاکانی نیز در نشست با دانشجویان این دانشگاه در طرفداری از دکتر محمود احمدی نژاد سخنرانی کردند.

مجتبی زارعی در مناظره جریان شناسی سیاست و فرهنگ در دانشگاه مازندران که با حضور نماینده کروبی برگزار شد، شرکت کرد.

آیت‌ الله سیدمحمد بجنوردی در گردهمایی طلاب و فضلای حامی میرحسین موسوی شرکت داشت.

مطالبات و سئوالات دانشجویان از کاندیداهای ریاست جمهوری

میرحسین موسوی به سئوالات دانشجویان درباره مباحث مطرح شده اخیر در خصوص موضوع انقلاب فرهنگی، نشست و برخاست موسوی با اعضای جبهه ملی و نهضت آزادی پاسخ گفت. 

منبع خبرگزاری مهر
X