فارس: محصولی اعلام کرد: تبلیغات انتخاباتی نامزدها از هم اکنون با اعلام اسامی آنها آغاز می‌شود و نامزدها به طور رسمی و قانونی در چارچوب فصل شش قانون انتخابات با رعایت اصول از همین لحظه را می‌توانند کار تبلیغات رسمی را شروع کنند.

صادق محصولی وزیر کشور در ادامه نشست خبری امروز خود در خصوص هدف برخی از جریانها و گروهها برای ایجاد تنش در فضای انتخاباتی کشور اظهار داشت: فرمایش رهبر معظم انقلاب فصل‌الخطاب همه ماست و مردم شریف ما مستحضرند که انتخابات در طول 30 سال گذشته با کمال صحت و سلامت برگزار شده است و به خواست خدا این انتخابات با کمال صحت برگزار خواهد شد.


وی ادامه داد: آنانی که این مباحث را مطرح می‌کنند، فضا را برای خودشان مطلوب نمی‌بینند و الا هیچ ضرورتی ندارد که مدام فضا را برای مردم نامطلوب جلوه دهیم و اگر به عملکرد همین جریانها به خوبی نگاه کنیم در دوره‌های مختلف نیز این سخنان را تکرار کرده‌اند، اینها به دنبال فضا سازی روانی هستند اما مردم ما هشیارند و می‌دانند که با مکانیزم‌های طراحی شده هیچ گونه خدشه‌ای امکان پذیر نیست و اگر تخلفات کوچکی هم بخواهد صورت گیرد، تمامی فرایند انتخابات به گونه‌ای طراحی شده که با هرگونه تخلف برخورد صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: افراد به جای طرح اینگونه مسائل از ظرفیت‌های عظیم فراهم شده، بهره‌ بگیرند و در این دوره داوطلبان می‌توانند در هر یک از شعب اخذ رای ناظری بر صندوق‌ها داشته باشند.

خبرنگاری از محصولی در خصوص شعار نامزدها سوال کرد که وی گفت: تنها توصیه ما به داوطلبان استفاده از شعارهایی است که به گونه‌ای نباشد که موجبات شادمانی دشمنان ملت را فراهم کند و این توصیه‌ای اخلاقی است.

وزیر کشور در خصوص نحوه نظارت بر عملکردهای مالی ستادهای انتخاباتی نیز بیان کرد: قانون در این راستا مجوز و یا تکلیفی را برای وزارت کشور تعیین نکرده و اگر احیانا تخلفاتی صورت گیرد، قوه قضاییه و دادستان بر مبنای وظایف خود عمل خواهند کرد.

محصولی در خصوص تبلیغات کاندیداها در خارج از کشور نیز عنوان کرد: ضوابط تبلیغات در خارج از کشور متناسب با همین ضوابط در داخل کشور در نظر گرفته شده است و وزارت امور خارجه مسوولیت برگزاری انتخابات را برعهده دارد. همین طور برنامه‌ریزی در قالب برنامه‌های شبکه‌های متعدد از جمله شبکه جام جم برای پاسخگویی به سوالات ایرانیان خارج از کشور در نظر گرفته شده است.

وی از مناظره دو نفره کاندیداها از طریق صدا و سیما در این دوره خبر داد و گفت: بیش از 4 ونیم ساعت برای هر یک از نامزدها در قالب برنامه‌های مناظره زمان در نظر گرفته شده تا به طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود بپردازند و همین طور از شبکه دو سیما در برنامه گفتگوی ویژه خبری نیز برنامه زنده پاسخ به سوالات خواهیم داشت که مجموع این برنامه‌ها در کمیسیون تبلیغات به جمع بندی رسیده و بعد از ظهر امروز نیز قرعه‌کشی ترتیبات برنامه‌های کاندیداها با حضور نمایندگان آنها برگزار خواهد شد.

محصولی خاطرنشان کرد: دشمنان در مقطع حساس کنونی به دنبال ایجاد تنش در فضای انتخاباتی کشورمان هستند و اگر چیزی غیر از این بود نیز باید به آن شک کرد.

وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص ضرب و شتم افراد در برنامه برخی کاندیداها بیان کرد: وزارت کشور در این دوره تلاش کرده است تا برای ارائه برنامه نامزدها فرصتهای مناسبی در اختیار آنها باشد و فضا در آرامش و بدون تشنج به پیش رود و لذا مدیریتی که باید در داخل برنامه‌ها صورت گیرد بر عهده ستادهاست و وقتی یک نامزدی نسبت به بیان نظرات خود اقدام می کند و افراد نیز در آن برنامه‌ها نظرات خود را بیان می‌کنند، نباید تشنج ایجاد شود و معتقدیم که مردم خودشان می‌شنوند و آن قدر فهیم هستند که آنچه اصلح است را برگزینند.

محصولی در پایان گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها از هم اکنون با اعلام اسامی آنها آغاز می‌شود و نامزدها به طور رسمی و قانونی در چارچوب فصل شش قانون انتخابات با رعایت اصول از همین لحظه را می‌توانند کار تبلیغات رسمی را شروع کنند و تا ساعت 8 صبح روز 21 خردادماه فعالیت‌های خود را ادامه داده و تا 24 ساعت پیش از رای گیری فرصت تبلیغات به پایان رسیده و پس از آن در روز 22 خرداد شاهد برگزاری انتخابات خواهیم بود.
منبع سایت انتخابات

X